Середа, 24.04.2024
Головна Реєстрація
Вітаю Вас, Гість
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 39
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Друзі сайту

Програма кандидата на посаду директора

ДПТНЗ "Бородянський професійний аграрний ліцей"

Ярмолицької Тетяни Борисівни

Шановні колеги, члени конкурсної комісії !

             Аналіз прогресивних тенденцій досвіду підготовки кваліфікованих робітників та застосування педагогічними колективами нових форм роботи у межах традиційної системи освіти дає можливість здійснювати модернізацію професійної (професійно-технічної) освіти і навчання в Україні на різних рівнях – загальнодержавному, регіональному та на рівні навчального закладу.

Сьогодні українській державі потрібен такий професійно – технічний навчальний заклад, у якому будуть створені умови для розвитку й самореалізації кожної особистості, формування покоління, здатного «навчатися впродовж життя, створювати і розвивати цінності громадського суспільства».

Сучасний ліцей - великий і складний механізм, належну роботу якого забезпечує велика кількість служб, це заклад який дає професії необхідні на ринку праці, розвиває компетентності та професіоналізм здобувачів освіти, виховує їх загальну і фахову культуру, обдарування, творчі нахили.

     Наш колектив наполегливо працює над підготовкою спеціалістів для сільського господарства, автомобільного транспорту, промисловості та громадського харчування, адже сьогодні , як ніколи,   нам , для забезпечення нашого майбутнього потрібні висококваліфіковані, конкурентноспроможні фахівці робітничих професій. За останні роки існування навчального закладу помітно покращуються умови здобуття якісної освіти: поступово зміцнюється навчально-матеріальна база, впроваджуються нові педагогічні технології, відбуваються якісні зміни у складі педагогічних кадрів, формуються духовні орієнтири учнівської молоді.

У  якісній підготовці робітничих кадрів зацікавлені:

  • держава - тому, що лише добре підготовлений робітник зможе впроваджувати сучасні  виробничі технології,  вирощувати хороші врожаї, забезпечувати економічний розвиток держави, а  відтак сприяти виходу  України із кризи;
  • підприємець – тому, що лише сучасний кваліфікований робітник зможе професійно керувати новою сільськогосподарською технікою, працювати на сучасному виробничому обладнанні і впроваджувати сучасні технології, відповідно сприяти збільшенню прибутків та  рентабельності діяльності господарства;
  • заклади освіти – тому, що якість підготовки випускників – найсуттєвіший  показник діяльності галузі та іміджу кожного професійно-технічного закладу;
  • випускник – тому, що високий рівень його кваліфікації – передумова працевлаштування, матеріального та морального задоволення від роботи.    

Управління сучасним професійним навчальним закладом потребує нових підходів до організації його діяльності.

    Основним завданням керівника навчального закладу, вважаю бачення перспективи на майбутнє, спроможність відмовитись від вироблених стереотипів, не зациклюватись на застарілих формах і методах роботи з викладацьким, учнівським та батьківським колективами, оскільки шаблонна поведінка стилю роботи, однозначно негативно впливає на творчий розвиток керівника, реалізацію власних ідей, гаснуть механізми розкриття особистісного потенціалу.   

Сьогодні пропоную до вашого розгляду програму, яка розкриває моє бачення подальшого розвитку нашого ліцею.

ЇЇ реалізація, безумовно, не можлива без участі всіх педпрацівників, співробітників та учнів навчального закладу.

Стратегічним курсом у моїй роботі буде поглиблення і закріплення позитивних результатів діяльності ліцею. Прогнозованість результатів, прозорість рішень, відповідальність за доручену справу – ось що має визначати стиль нашої спільної роботи, саме тому, вважаю першочерговим і основним завданням – удосконалювати якість підготовки учнів, розширювати перелік професій, затребуваних на ринку праці; орієнтуватися на освітні та культурно-виховні потреби наших учнів, їх реальне залучення до активної участі у культурно-масових заходах та науково-дослідних програмах. 

   Головною метою управління навчальним закладом є організація освітньої діяльності спрямована на реформування професійної освіти: нові стандарти та інфраструктура. А це в свою чергу означає: оновлення освітнього середовища та діджиталізацію освіти (використання цифрових технологій ); мотивація зростання фахової компетентності педагогів; оновлення змісту і форм співпраці з роботодавцями; створення цифрової інфосистеми при інформаційно- ресурсному центрі ; забезпечення гідності кожного учня та виховання соціально відповідальної особистості, конкурентоспроможного учня - фахівця своєї справи та матеріально-технічне і фінансове забезпечення.

Тому основними пріоритетами моєї роботи буде:

 1. В сфері управлінської  діяльністі

-  Виконання плану набору за регіональним замовленням, збереження учнівського контингенту, кадрів та створеного педагогічного потенціалу, утримання фінансової стабільності.

- Осучаснення змісту освіти за новими стандартами на компетентнісній основі, тобто створення належних умов для продуктивної і творчої роботи викладачів та майстрів виробничого навчання, учнів та всього колективу ліцею на принципах професійної компетентності, співпраці, взаємоповаги та взаєморозуміння.

- Упровадження профільної середньої освіти та навчання упродовж всього життя (ступеневе навчання, навчання дорослих).

- Модернізація матеріально-технічної бази, технічне переоснащення майстерень, створення нових професій та відповідних умов для підготовки кваліфікованих робітничих кадрів відповідно до вимог сучасного виробництва.

- Запровадження  системи матеріального стимулювання педагогічних працівників  за систематичні публікації у різноманітних виданнях, за  участь в семінарах та конференціях .

- Збереження навчального закладу, та й самого колективу ліцею в складних умовах переформатування освіти та  виведення його на новий рівень суспільних відносин.

- Підвищення рівня професійної підготовки викладачів, майстрів виробничого навчання шляхом удосконалення форм і методів навчання, застосування передового педагогічного та виробничого досвіду, підвищення комп’ютерної грамотності педагогічних працівників.

2. В сфері соціально-економічної діяльності

- Продовження співпраці з підприємствами, збільшення обсягів надходжень від виробничої діяльності, розширення переліку послуг для населення.

- Розширення форм взаємодії з соціальними партнерами, роботодавцями щодо підвищення кваліфікації, стажування майстрів виробничого навчання і викладачів на сучасних виробництвах та в установах.

- Покращення співпраці ліцею з підприємствами-замовниками робітничих кадрів щодо організації виробничої практики учнів та їх працевлаштування.

- Активізація роботи з замовниками робітничих кадрів по складанню взаємовигідних угод про співпрацю та розширення зв’язків ліцею з підприємствами району з питань професійної підготовки кваліфікованих робітників, впровадження елементів дуальної освіти, залучення фахівців з виробництва до освітнього процесу.

 - Розширення платних послуг населенню по виконанні робіт у майстернях ліцею та під час виробничої практики за договорами з підприємствами, організаціями, населенням району.

 - Залучення приватних підприємців та установ для участі в орендуванні нерухомого майна навчального закладу .

3. В сфері матеріально-технічного та фінансового забезпечення

- Ефективне та прозоре використання бюджетних коштів з метою забезпечення сучасного навчального середовища .

- Участь в конкурсах грантових проектів.

 - Надання освітніх послуг за рахунок фізичних та юридичних осіб з метою надходжень до позабюджетного фонду.

 - Укладання угод з новими сучасними базами практик.

4. В сфері господарської роботи

- Створення належної матеріально-технічної бази для відкриття нових професій, необхідних ринку праці району та регіону, з урахуванням регіонального компоненту та зміцнення існуючої матеріально-технічної бази для діючих професій, а саме:

  •   дообладнати майстерню кухарів та офіціантів  відповідно до вимог ДСПТО;
  • провести модернізацію застарілого обладнання навчально-виробничих майстерень та лабораторій;
  • продовжити роботу над облаштуванням стадіону на території ліцею, спортивної та тренажерної зали, з метою покращення спортивно-масової роботи, направленої на формування здорового способу життя;
  • створення цифрової інфосистеми при інформаційно- ресурсному центрі;
  • створення бази фахової навчальної літератури та електронних підручників в бібліотеці;
  • проводити роботи з благоустрою та озеленення території навчального закладу – ландшафтний дизайн;
  • створення та покращення санітарно-гігієнічних умов праці технічного персоналу.
  • проведення  поточного та капітального ремонту покрівлі над лабораторним корпусом і гуртожитком, продовження робіт по заміні віконних та дверних блоків, світильників на енергозберігаючі лампи, що дасть можливість суттєвого енергозбереження.

5. Одним із головних чинників фінансової спроможності ліцею є профорієнтаційна робота, а саме

- Оновлення змісту і форм співпраці з роботодавцями , спільна профорієнтаційна робота.

- Трансформація профорієнтаційної роботи з урахуванням сучасних умов: розширення рекламної діяльності в соціальних мережах; охоплення більшого контингенту учнів за допомогою інформаційних технологій.

- Реклама навчального закладу (зокрема тісна співпраця з випускниками ліцею).

- Проведення майстер-класів, ярмарок професій  та днів відкритих дверей  для учнів регіону.

- Висвітлення діяльності навчального закладу на сайті ліцею та засобах масової інформації.

6. Успішній соціальній адаптації майбутнього робітника, безумовно, сприяє соціальна сфера (гуртожиток, бібліотека, їдальня, медпункт, спортивний комплекс, позаурочна зайнятість), саме тому потрібно забезпечити

- Енергозбереження та економію тепла в гуртожитку (заміна вікон, електрообладнання, профілактичні заходи по ремонту системи опалення, водозабезпечення).

Ремонт та відновлення санітарних вузлів та душових кабін, приведення їх до нормального стану, поточний та капітальний ремонт місць загального користування, сходових кліток.

- Вирішення питання економічного використання площ підсобних приміщень

- Безпека учнів та інших осіб що проживають в гуртожитку (чіткий та зрозумілий пропускний режим)

- Інклюзивна освіта: створити зручний доступ до гуртожитку , навчального та лабораторного корпусів.

- Здійснювати профілактичну роботу по попередженню негативних явищ у молодіжному середовищі, таких як антибулінг: постійний моніторинг ситуації

7. У роботі з учнівським колективом першочерговими кроками є: реальна активізація учнівського самоврядування, залучення учнів до участі в оновленні освітнього та виховного процесів, розвиток гуртків, проведення культурно-масових заходів на базі ліцею, участь у предметних олімпіадах, співпраця директора ліцею та органів учнівського самоврядування з метою підвищення ефективності навчально-виховного процесу, удосконалення національно-патріотичного виховання учнівської молоді; формування в учнів активної громадянської позиції та життєвих компетентностей майбутніх фахівців (ініціативність, відповідальність, організованість, критичне мислення, вміння приймати рішення тощо); соціальний захист учнів, а також працевлаштуваня учнів та соціальна підтримка незахищених категорій учнівської молоді; удосконалення механізмів стимулювання учнів за досягнення в навчальній, спортивній і громадській діяльності; створення інтерактивного кафе (спілкування, розвиток інтересів, змістовний та цікавий вільний час учнів та педагогів).

    Шановні колеги!  Усвідомлюючи свою відповідальність перед Вами,  подальшу діяльність на посаді директора спрямовуватиму на те, щоб ліцей був тим середовищем, де учасники освітнього процесу досягають основної мети – передачі знань та умінь новому поколінню фахівців, створюють повноцінну людину, яка інтегрована до соціуму. Примноження традицій та здобутків нашого навчального закладу, створення і забезпечення належних умов життя, праці і навчання, соціального та економічного захисту — це те, над чим я працювала і буду працювати. Я вдячна всім Вам за співпрацю, розуміння, підтримку, та переконана, що успішна реалізація програми можлива виключно за вашої підтримки та ефективної співпраці, а завдяки взаємній довірі, повазі і взаєморозумінню, ми зможемо зберегти і розбудувати наш рідний ліцей та підтвердити і примножити  його традиції.

 

Кандидат на посаду директора                                     Т.Б. Ярмолицька