П`ятниця, 26.04.2024
Головна Реєстрація
Вітаю Вас, Гість
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 39
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 1
Користувачів: 1
AnnaBabayan
Форма входу

Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Друзі сайту

 

Перспективний план роботи над науково-методичною проблемою в

ДПТНЗ «Бородянський професійний аграрний ліцей»

«Реалізація в ліцеї основних напрямів оновлення освітніх процесів у контексті вимог сучасної

професійної освіти»

Реалізація програми:

2021р. – 2025р.

 

Мотто: компетентність як ключ до оновлення освітніх процесів

НОВА ПАРАДИГМА СУЧАСНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ

 

  • Орієнтація у розвитку професійної освіти на реальний попит ринку праці.
  • Освіта протягом усього життя.
  • Надання кваліфікації широкого профілю та навчальних навичок для підвищення, зміни кваліфікації, пошуку нового місця роботи.
  • Інтеграція процесів набуття теоретичних знань та практичних навичок.
  • Гнучкий та варіативний підхід до визначення строків навчання.
  • Орієнтація як на роботу за наймом, так і на самостійне підприємництво.

Проблема: як озброїти людину, майбутнього кваліфікованого робітника, необхідними вміннями та знаннями для забезпечення його гармонійної взаємодії з технологічним суспільством, що швидко розвивається. 

Мета:

  • створення нового освітнього простору ДПТНЗ «Бородянський професійний аграрний ліцей» відповідно до принципів мотивувального та професійного аспектів, модернізації навчально-виробничої та соціальної інфраструктури;
  • розвиток набуття знань і вироблення навичок для продуктивної робочої сили та конкурентної світової економіки,  підготовка конкурентоспроможного фахівця відповідно до параметрів освітньо-кваліфікаційної характеристики європейських стандартів;
  • сприяння розвитку творчості, інноваційному мисленню та підприємництву;
  • поширення комунікаційної активності щодо підвищення престижності професійної освіти та робітничих професій;
  • створення оточення, що сприяє інтеграції в життя суспільства;
  • підвищення стандартів викладання та навчання;
  • сприяння організації командної взаємодії розуміння   важливості навчання дорослих упродовж життя у різних компонентах;
  • створення бази даних зі стратегії та заходів, що сприятимуть реалізації оновлення освітніх процесів з урахуванням вимог сучасної професійної освіти;
  • забезпечення та проведення стратегій щодо освітньої політики ДПТНЗ «Бородянський професійний аграрний ліцей».

Зміст:

  •  визначення змісту оновлення освітніх процесів через використання інноваційних технологій на основі прогнозування потреб розвитку навчального закладу;
  • використання проєктних, інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі, управлінській діяльності та методичній роботі;
  • упровадження в освітній процес новітніх виробничих технологій із застосуванням сучасного обладнання, інструментів і матеріалів та надання можливості педагогічним працівникам проходити підвищення кваліфікації та стажування;
  •  удосконалення професійних умінь, аналіз і самоаналіз особистого досвіду;
  •  опанування інноваційними технологіями, методами, прийомами, способами дій, організаційних форм;
  •  експериментальна перевірка нових ідей, методів, прийомів роботи зі здобувачами освіти;
  •  розробка й обґрунтування моделі викладача, майстра в/н як конкурентоспроможного фахівця.

Завдання:

  • проведення організованого систематичного моніторингу освітніх результатів і соціальних ефектів;
  • діагностика професійних труднощів викладачів, майстрів в/н  й визначення основних перешкод професійного розвитку педагога;
  •  самооцінка діяльності викладача, майстра в/н, визначення перспектив педагогічного зростання;
  •   створення умов для реалізації творчого потенціалу викладачів, майстрів в/н, соціальної адаптації педагогів до інноваційного освітнього середовища;
  •  формування в педагогів позиції активного суб’єкта науково-методичної та навчальної діяльності;
  •  розробка педагогічних технологій, їх використання та поширення;
  •  експериментальна перевірка ефективності педагогічних та інноваційних технологій у навчально-виробничому процесі; 
  •  розробка методичних рекомендацій щодо оновлення освітніх процесів відповідно до вимог сучасної професійної освіти; 
  •  формування  нового типу педагога, який органічно поєднує у собі функції майстра виробничого навчання та викладача спеціальних дисциплін;
  •  створення умов  для реалізації єдності різних ролей викладача, майстра виробничого навчання як особистості; викладача, майстра виробничого навчання як того, хто вчиться; викладача, майстра виробничого навчання як того, хто вчить.                                                       Шляхи оновлення змісту освіти
  • На загальнодержавному рівні

       створення нових освітніх стандартів,

    оновлення та перегляду навчальних програм,

    змісту навчально-дидактичних матеріалів,

    підручників, форм і методів навчання.

  • На рівні ЗП(ПТ) освіти

    Зміст сучасної професійної освіти сьогодні   відповідає потребам

    суспільства та ринку праці,

      спрямований на набуття необхідних життєвих

    та професійних компетентностей, 

    навчальний матеріал  орієнтований на формування

    та набуття ключових компетентностей, 

     створення ефективних механізмів  використання інноваційних технологій,

    підвищення престижності професійної освіти та робітничих професій

    Ключовий орієнтир:  навчання  впродовж  життя.

     

    Підсумком роботи педагогічного колективу над єдиною науково-методичною проблемою, як правило, має стати:

  • Підвищення якості професійної освіти у бік підготовки висококваліфікованих компетентних фахівців, здатного знайти своє місце на ринку праці в Україні та у інших країнах і підвищувати свою кваліфікацію протягом усього життя.
  • Забезпечення відкритості і партнерства з приватними, державними й недержавними підприємствами для вирішення проблем навчання та виховання здобувачів освіти.
  • Посилення гнучкості і швидкості реагування учасників освітнього процесу на потреби громади і ринку праці.
  • Підготовка випускників ліцею, здатних жити і ефективно діяти в глобальному середовищі, інформаційному суспільстві, суспільстві знань та інновацій.
  • Готовність викладача до науково-методичної, дослідницько-пошукової діяльності, його бажання вдосконалювати свою педагогічну компетентність, фахову майстерність на основі ефективної інноваційної діяльності, володіння вміннями теоретично обгрунтовувати свої дослідження та розробляти до них методичне забезпечення.
  • Зростання якості освіти, підвищення рівня фахової майстерності та навчальних досягнень здобувачів освіти шляхом підвищення авторитету та значимості робітничих професій.
  • Можливість   і актуальність  використання у роботі наявних прогресивних моделей навчання. Необхідність відбивати ці моделі у навчальних планах, матеріалах, забезпечувати себе як сучасного педагога допоміжними методичними матеріалами з їх подальшим практичним використанням.
  • Упровадження в освітній процес нових технологій оцінювання, зокрема й оцінку рівня компетентності здобувачів освіти, яка сприятиме їхньому розвитку протягом усього періоду навчання і   дозволить на ранніх стадіях визначати проблеми і пропонувати цілеспрямовану допомогу у їх розв'язанні.
  • Налагодження систематичного збирання та аналіз даних, реальних результатів і довгострокових показників освітніх напрямків.
  • Розроблення досконаліших показників (разом із організаціями-работодавцями)   інструментів  оцінки компетентностей.
  • Розвиток людського потенціалу - підготовка педагогів, орієнтованих на досягнення освітніх результатів:
  • вміти будувати систему вимог до результатів навчання,
  • допомагати здобувачам рухатися індивідуальною освітньою траєкторією, досягати необхідних показників.
  • Підвищення відповідальності професійно-технічного  закладу за результати навчання здобувачів освіти, можливість самостійно ухвалювати рішення та реалізовувати свою стратегію.
  • Упровадження демократичних принципів в освітній процес, який передбачає забезпечення:
  • пріоритету прав особистості, що має бути інтегрованим як у зміст освітнього процесу, так і в систему його організації;
  • посилення впливу на освітній процес педагогічного потенціалу, забезпечення широкої участі членів колективу навчального закладу в управлінні навчальним закладом, створення можливостей для громадської діяльності не лише в умовах навчального процесу, але і поза ним;
  • перетворення навчального закладу на співтовариство, відкрите для соціуму та учасників освітнього процесу;
  • забезпечення широкої участі громадськості до вирішення нагальних проблем навчального закладу;
  • створення у   закладі середовища для правового просторового розвитку самоврядування, моделювання інститутів демократії тощо, що в свою чергу сприятиме розвитку життєвих компетентностей.  

Перспективний план роботи над НМП